Let’s TALK...

Training ‘Formule Management’

Nog nooit was de noodzaak en vraag naar onderscheidende winkelconcepten zo groot als vandaag de dag. ‘Traditionele’ detailhandel heeft het moeilijk. Een heftige verandering in technologie is disruptief en beïnvloedt consumenten fundamenteel. Een financiële crisis en een veranderende markt door de niet aflatende stroom van nieuwe (online) spelers in Nederlands start up hub zorgen voor veel verwarring bij retailers. Het aloude begrip branchevervaging is blurring en gunnen gaat nu hand in hand met social media. In het licht van deze veranderingen is het ontwikkelen en beheren van een winkelformule belangrijker dan ooit tevoren.

Gek genoeg is er weinig bekend over het vakgebied ‘formule management’ in retail. Hoewel de winkel het strategisch belangrijkste wapen van een retailer is, is er weinig bekend over de rol van formule management. Deze training brengt daar verandering in.

Formule management beoogt op een systematische, synergetische en repeteerbare manier de strategische uitgangspunten van een retailer te vertalen in haar outlets.  Doel is daarbij een concurrentieel onderscheid te creëren.

Leidraad van de tweedaagse Formule management training is ons Handboek Formule Management. We nemen de theorie door en lichten het toe met specifieke voorbeelden in online en fysieke verkoop, waarbij we inspelen op de verschillende formules van de deelnemers.

Je ontvangt het nieuwe Handboek Formule Management bij inschrijving.

De training is beschikbaar op open inschrijving, en kan op verzoek ook incompany of Intercompany gegeven worden.

  • Wat is formule management?
  • Waarom is formulemanagement relevant voor retailers?
  • Hoe organiseer je de winkel formule zodanig dat dit structureel voordeel oplevert?
  • Wat is het verschil tussen formule ontwikkeling en beheer?
  • Hoe kun je je formule ontwikkelen en beheren
  • Hoe richt ik de organisatie in?
  • Welke (hulp) middelen heb ik nodig?
  • Beslissers over de formule: van directie tot commercieel management
  • Verantwoordelijk voor de formule: formule, categorie management en operationeel management
  • Implementatie van de formule: van producenten tot uitvoerende (bouw) partijen
  • Stap 1
  • Stap 2
  • Stap 3
Inschrijfformulier Training Formule Management
* Verplicht
Voornaam

Deze training scoort een

0

gemiddeld

Quotes

“Leerzaam hoe de complexiteit van de omgeving wordt vertaald naar de bouwstenen van een concept.”

Meer Basis trainingen

Kennisreis Discover Belgium

Heb jij ambities om zaken te doen in België? Dan is het goed om je te beseffen dat (hoe kort de afstand ook is) de…

Training ‘Category Management’

Wil je je kennis over Category management of Trade marketing vergroten of zoek je praktische hulp bij het ontwikkelen van een categorieplan? Volg dan onze…

Training ‘Category Management in foodservice’

Zoek je praktische hulp bij het kiezen van het foodservice kanaal, dat jou de meeste groei kan bieden? Wil je jouw kennis van Category Management…

Training ‘Category Management in een online omgeving’

Wil jij ook succes met E-commerce binnen jouw organisatie? Online verkopen in retail is niet meer weg te denken, in non-food maar ook inmiddels in…
The Category & Trade Company, Utrechtseweg 35, 3811 NA Amersfoort