Nog nooit was de noodzaak en vraag naar onderscheidende winkelconcepten zo groot als vandaag de dag. ‘Traditionele’ detailhandel heeft het moeilijk. Een heftige verandering in technologie is disruptief en beïnvloedt consumenten fundamenteel. Een financiële crisis en een veranderende markt door de niet aflatende stroom van nieuwe (online) spelers in Nederlands start up hub zorgen voor veel verwarring bij retailers. Het aloude begrip branchevervaging is blurring en gunnen gaat nu hand in hand met social media. In het licht van deze veranderingen is het ontwikkelen en beheren van een winkelformule belangrijker dan ooit tevoren.
Gek genoeg is er weinig bekend over het vakgebied ‘formule management’ in retail. Hoewel de winkel het strategisch belangrijkste wapen van een retailer is, is er weinig bekend over de rol van formule management. Deze training brengt daar verandering in.
Formule management beoogt op een systematische, synergetische en repeteerbare manier de strategische uitgangspunten van een retailer te vertalen in haar outlets. Doel is daarbij een concurrentieel onderscheid te creëren.
Meer weten? Heb je vragen? Wij vertellen je graag meer, neem gerust contact op.