Let’s TALK...

Training ‘Formule management’

Nog nooit was de noodzaak en vraag naar onderscheidende winkelconcepten zo groot als vandaag de dag. ‘Traditionele’ detailhandel heeft het moeilijk. Een heftige verandering in technologie is disruptief en beïnvloedt consumenten fundamenteel. Een financiële crisis en een veranderende markt door de niet aflatende stroom van nieuwe (online) spelers in Nederlands start up hub zorgen voor veel verwarring bij retailers. Het aloude begrip branchevervaging is blurring en gunnen gaat nu hand in hand met social media. In het licht van deze veranderingen is het ontwikkelen en beheren van een winkelformule belangrijker dan ooit tevoren.

Gek genoeg is er weinig bekend over het vakgebied ‘formule management’ in retail. Hoewel de winkel het strategisch belangrijkste wapen van een retailer is, is er weinig bekend over de rol van formule management. Deze training brengt daar verandering in.

Formule management beoogt op een systematische, synergetische en repeteerbare manier de strategische uitgangspunten van een retailer te vertalen in haar outlets.  Doel is daarbij een concurrentieel onderscheid te creëren.

Leidraad van de tweedaagse Formule management training is ons Handboek Formule Management. We nemen de theorie door en lichten het toe met specifieke voorbeelden in online en fysieke verkoop, waarbij we inspelen op de verschillende formules van de deelnemers.

Je ontvangt het nieuwe Handboek Formule Management bij inschrijving.

De training is beschikbaar op open inschrijving, en kan op verzoek ook incompany of Intercompany gegeven worden.

Wat leer je in deze training?

  • Wat is formule management?
  • Waarom is formulemanagement relevant voor retailers?
  • Hoe organiseer je de winkel formule zodanig dat dit structureel voordeel oplevert?
  • Wat is het verschil tussen formule ontwikkeling en beheer?
  • Hoe kun je je formule ontwikkelen en beheren
  • Hoe richt ik de organisatie in?
  • Welke (hulp) middelen heb ik nodig?

Wat leer je in deze training?

  • Wat is formule management?
  • Waarom is formulemanagement relevant voor retailers?
  • Hoe organiseer je de winkel formule zodanig dat dit structureel voordeel oplevert?
  • Wat is het verschil tussen formule ontwikkeling en beheer?
  • Hoe kun je je formule ontwikkelen en beheren
  • Hoe richt ik de organisatie in?
  • Welke (hulp) middelen heb ik nodig?

Voor wie:

  • Beslissers over de formule: van directie tot commercieel management
  • Verantwoordelijk voor de formule: formule, categorie management en operationeel management
  • Implementatie van de formule: van producenten tot uitvoerende (bouw) partijen

Informatie over de training

Meer weten? Heb je vragen? Wij vertellen je graag meer, neem gerust contact op.

Direct inschrijven

Inschrijfformulier Tweedaagse Training Formule Management
* Verplicht
Voornaam
Tweedaagse Training Formule Management
Hoe bent u bij onze training terecht gekomen?

Meer trainingen

Masterclass Shopper Marketing

Wil jij je kennis over het beïnvloeden van aankoopbeslissingen, met call-to-action de conversie van de  shopper…

Kennisreis Discover Belgium

Heb jij ambities om zaken te doen in België? Dan is het goed om je te beseffen dat (hoe kort de afstand ook is) de Belgische…

Masterclasses FMCG

Ben jij werkzaam bij een leverancier als Trade Marketeer of data analist binnen FMCG? Volg dan nu onze Masterclasses FMCG met daarin de topics waarmee…

Training ‘Category Management in foodservice’

Zoek je praktische hulp bij het kiezen van het foodservice kanaal, dat jou de meeste groei kan bieden? Wil je jouw kennis van Category Management…
The Category & Trade Company, Utrechtseweg 35, 3811 NA Amersfoort