
Kennisreis Discover Belgium
Heb jij ambities om zaken te doen in België? Dan is het goed om je te beseffen dat (hoe kort de afstand ook is) de…
Nog nooit was de noodzaak en vraag naar onderscheidende winkelconcepten zo groot als vandaag de dag. ‘Traditionele’ detailhandel heeft het moeilijk. Een heftige verandering in technologie is disruptief en beïnvloedt consumenten fundamenteel. Een financiële crisis en een veranderende markt door de niet aflatende stroom van nieuwe (online) spelers in Nederlands start up hub zorgen voor veel verwarring bij retailers. Het aloude begrip branchevervaging is blurring en gunnen gaat nu hand in hand met social media. In het licht van deze veranderingen is het ontwikkelen en beheren van een winkelformule belangrijker dan ooit tevoren.
Gek genoeg is er weinig bekend over het vakgebied ‘formule management’ in retail. Hoewel de winkel het strategisch belangrijkste wapen van een retailer is, is er weinig bekend over de rol van formule management. Deze training brengt daar verandering in.
Formule management beoogt op een systematische, synergetische en repeteerbare manier de strategische uitgangspunten van een retailer te vertalen in haar outlets. Doel is daarbij een concurrentieel onderscheid te creëren.
Leidraad van de tweedaagse Formule management training is ons Handboek Formule Management. We nemen de theorie door en lichten het toe met specifieke voorbeelden in online en fysieke verkoop, waarbij we inspelen op de verschillende formules van de deelnemers.
Je ontvangt het nieuwe Handboek Formule Management bij inschrijving.
De training is beschikbaar op open inschrijving, en kan op verzoek ook incompany of Intercompany gegeven worden.
The Category & Trade Company
Utrechtseweg 35
3811 NA Amersfoort