Let’s TALK...

Training ‘Category management in een online omgeving’

Wil jij ook succes met E-commerce binnen jouw organisatie?
Online verkopen in retail neemt sterk toe, in non-food maar ook inmiddels in food. Waar de afgelopen jaren vooral in het teken stonden van het bouwen van de webshop, is nu de tijd gekomen om categorieën te verbeteren en dat als retailer en leverancier samen te doen. Daarom is het belangrijk dat je kennis hebt over Category management in een online omgeving, waar deze training je handvatten voor geeft.

Hierdoor ben je als retailer in staat om goed online categorie plannen te schrijven. Als leverancier ben je niet alleen een betere gesprekspartner van je retailer, maar daag je hen ook uit om vernieuwende tools met betrekking tot de welbekende marketing P’s in te zetten om op die manier de presentatie en vindbaarheid te optimaliseren. Uiteindelijk is het doel om gezamenlijk de online resultaten van de webshop verbeteren.

Wat leer je in deze training?

  • Hoe maak je jouw categorie interessant voor de online shopper?
  • Hoe werk je samen met retailer en leverancier in een online categorie?
  • Wat zijn de KPI’s van Category management online (en hoe deze verschillen van offline)?
  • De e-commerce formule (hoe wordt online omzet opgebouwd)
  • Content management
  • Mechanismen en de implementatie hiervan
  • Hoe kun je bezoekers converteren naar klanten?
  • Wat heeft de shopper nodig tijdens het online winkelen?
  • Welke informatie deel je, om de categorie succesvol te laten groeien?
  • Hoe richt je de organisatie in?

Wat leer je in deze training?

  • Hoe maak je jouw categorie interessant voor de online shopper?
  • Hoe werk je samen met retailer en leverancier in een online categorie?
  • Wat zijn de KPI’s van Category management online (en hoe deze verschillen van offline)?
  • De e-commerce formule (hoe wordt online omzet opgebouwd)
  • Content management
  • Mechanismen en de implementatie hiervan
  • Hoe kun je bezoekers converteren naar klanten?
  • Wat heeft de shopper nodig tijdens het online winkelen?
  • Welke informatie deel je, om de categorie succesvol te laten groeien?
  • Hoe richt je de organisatie in?

Voor wie:

  • Marketing managers
  • Trade Marketing managers
  • (trade) Marketeers
  • E-commerce managers en iedereen die aan de slag gaat met de online samenwerking aan zowel retailer- als leverancierszijde.

Informatie over de training

Meer weten? Heb je vragen? Wij vertellen je graag meer, neem gerust contact op.

Direct inschrijven

Inschrijfformulier training 'Category management in een online omgeving'
* Verplicht
Voornaam
Tweedaagse training Category management in een online omgeving op:
Hoe bent u bij onze training terecht gekomen?

Meer trainingen

Kennisreis Discover Belgium

Heb jij ambities om zaken te doen in België? Dan is het goed om je te beseffen dat (hoe kort de afstand ook is) de Belgische…

Training ‘Category management’

Wil je je kennis over Category Management of Trade Marketing vergroten of zoek je praktische hulp bij het ontwikkelen van een categorieplan? Volg dan onze…

Masterclasses FMCG

Ben jij werkzaam bij een leverancier als Trade Marketeer of data analist binnen FMCG? Volg dan nu onze Masterclasses FMCG met daarin de topics waarmee…

Training ‘Category Management in foodservice’

Zoek je praktische hulp bij het kiezen van het foodservice kanaal, dat jou de meeste groei kan bieden? Wil je jouw kennis van Category Management of…
The Category & Trade Company, Utrechtseweg 35, 3811 NA Amersfoort