Trade marketing masterclasses – insights into action
Masterclass Jaargesprek is het moment om eens stil te staan bij hoe je jouw jaargesprek proces, inhoud en vorm kunt verbeteren. Hoe bouw je je verhaal op? Hoe zorg je voor de juiste onderbouwing? Hoe betrek je de juiste interne stakeholders? Kortom, we helpen je in een dag met de juiste inzichten en concrete tools om het maximale uit je jaargesprek te halen. Een nuttige dag voor alle trade marketeers die meer uit hun jaargesprek willen halen. Geen stress meer met aankomende jaargesprek-deadlines, maar in de lead en het jaargesprek als een kans voor groei!
Tijdens de masterclass Groot Onderhoud nemen we je in 1 dag mee door het GO proces. Wanneer je door je retailer gevraagd wordt te adviseren is dit een mooie kans om je op te stellen als de categorie expert die de klant gaat helpen de categorie te laten groeien. Maar hoe doe je dat? Welke analyses voer je uit? Wat is het proces? Wie zijn er betrokken en hoe pak je dit nou aan? In deze masterclass geven we je praktische tools, processen en analyses die je gaan helpen hier succes uit te halen.
Heel veel van onze tijd besteden we aan de onderhandelingstafel aan de topics Prijs en Promo. Cruciale onderwerpen die heel volatiel zijn en onderhevig aan de context en marktdynamiek. Hoe breng je prijsdynamieken nu het beste in beeld? Hoe combineer je databronnen om hier goed op te sturen? En binnen promo; hoe meet je promoties eigenlijk? Wat zijn effectieve en efficiënte promoties? Hoe adviseer je je klant om rendement uit promoties te verhogen? Je leert zowel vanuit de lens van de klant, als vanuit de interne organisatie KPI’s te bepalen en te meten. Na deze dag heb je de juiste tools om op deze P’s goed te monitoren en te adviseren.
The Category & Trade Company
Utrechtseweg 35
3811 NA Amersfoort