Vergroot nu je kennis en effectiviteit: koop het Handboek Category Management! Geheel herziene versie, aangevuld met online Category management, shopper en nieuwe topcases. Of je nu categorymanager, formulemanager, salesmanager, marketeer of trade marketeer bent, je hebt met het vakgebied van ‘Category Management’ van de retailer te maken. Daarover gaat dit Handboek Category Management. We bespreken alle facetten die met Category Management te maken hebben. Dat leidt tot scherpe observaties en pittige conclusies.

Direct bestellen? Dat kan hier!

Category Management is uitgegroeid tot een vak. Niets in het assortiment van de retailer is toevallig. Artikelen en leveranciers worden zorgvuldig geselecteerd. Producten hebben een plaats en een functie in een categorie en elke categorie heeft weer een rol voor zowel retailer als shopper.
Shoppers hanteren een bewuste of een onbewuste logica wanneer ze een product in hun winkelwagentje leggen. En retailers willen zich meer en meer onderscheiden. Daarvoor hebben ze producten en leveranciers nodig. Dat betekent dat er samengewerkt moet worden tussen retailers en leveranciers. Soms meer en soms minder. Dit vereist inzicht en vaardigheden bij beide partijen. En dat vakgebied – optimaliseren van categorieën in het perspectief van de shopper en de formuledoelstelling – is uitgegroeid tot Category Management.

Honderden internationale bedrijven hebben Category Management gemaakt tot wat het nu is. Dit handboek is in eerste instantie in 2006 geschreven en in 2014 is dit boek volledig herzien en geactualiseerd met nieuwe cases en nieuwe inzichten. In 2017 is de 2e druk uitgebracht. Onder andere de groeiende rol van ‘online winkelen’ en de uitgebreidere informatie over de shopper hebben een extra dimensie en groeimogelijkheden toegevoegd en een nieuwe case over Picnic.

Daarnaast is de internationale versie uitgebracht: The Ultimate Guide to Category Management. Deze is verkrijgbaar op Bol.com, Managementboek.nl en voor andere landen in Europa bij Amazon.

Jan-Willem Grievink (food-chain expert), Evelyn van Leur (Category Management en Trade marketing expert)  hebben als schrijvers van dit boek hun expertise gekoppeld aan de praktijkervaringen van vele Category Management specialisten vanuit food en nonfood retailketens.

Meer weten over het Handboek Category Management, neem contact op met Evelyn van Leur, 06-30352147.

 

The Ultimate Guide to Category Management

 

Increase your knowledge and effectiveness! Use the Ultimate Guide to Category Management! With all ins & outs of Category management, including online Category management, shopper and new topcases. Whether you are a category manager, format manager, sales manager, marketeer or are trade marketeer: the Category management  is important. We discuss all aspects that you can encounter in Category management, leading to sharp observations and firm conclusions. An indispensable textbook and a valuable reference for you and your work.

Retail is changing faster than ever this decade. The power has shifted to the shopper, and only strong retail brands, with professional Category Management and excellent execution will be able to grow profitably. Category Management is needed to build a strong retail format and brand. Categories fulfill different roles from traffic builder to routine or destination category and must add value to the retail brand. We believe that intensive cooperation between retailers and suppliers is necessary to perform this task well. This requires understanding and skills from both parties. And with this Guide to Category Management, we offer a guideline to professionalize your Category Management. Whether you are a category manager, format manager, sales manager, marketer or a trade marketer, you have to deal with the retailer’s Category Management. We look at this specialism from the retailer’s perspective, and that is why it is also very suitable for anyone who wants to do business with retailers. We discuss all aspects that have to do with Category Management. This leads to sharp observations and spicy conclusions. Hundreds of international companies made Category Management into what it is today. Our first guidebook was initially written in 2007, around the 10th anniversary of ECR Netherlands (part of GS1) – with the help of many specialists from retailers and suppliers. In 2014, this book has been completely revised and updated with new cases and insights. Among other things, the growing role of online shopping and more detailed information about the shopper added an extra dimension and emphasized growth opportunities. In 2017 this international edition is published. For this book, the authors Jan-Willem Grievink (food-chain expert) and Evelyn van Leur (Category Management and Trade Marketing expert) have linked their expertise to the practical experiences of many Category Management specialists from food and non-food retail chains. www.categorymanagement.nl

 

Order it now via Amazon (for Europe), bol.com or managementboek.nl ( for the Netherlands). For orders from overseas, please email us at info@ct-company.nl

> Bol.com

> Managementboek.nl