Foodservice en food retail lopen steeds meer in elkaar over. Wij geloven in de omnichannel customer journey die ervoor gaat zorgen dat de shoppers en de gasten tevreden zijn in de winkel, onderweg, in het restaurant, op het werk, online, kortom overal waar zij zijn.
Marketing4Results (M4R) heeft zich in de afgelopen jaren gespecialiseerd in het creëren van de next step op het gebied van category management en trade marketing voor fabrikanten, grossiers en formules in de foodservice branche.
Wij zijn dan ook verheugd dat we in nauwe samenwerking met oprichters Janka & Minouk (M4R) en Tijn Bresser & Francesco Gribling (CTC), de kennis en ervaring op het gebied van foodservice een plaats hebben gegeven binnen CTC.
Binnen welke segmenten wil jij groeien?
Wat is jouw strategie? Waar wil jij winnen in Foodservice en welke segmenten zijn voor jou relevant?
Het Trade Marketing Strategy (TMS) model ondersteunt organisaties bij het maken van onderbouwde keuzes op basis van data en inzichten waarmee de focus op relevante segmenten kan worden bepaald.
Data Analytics
Als groothandel, formule of leverancier beschik je over heel veel data van jouw klanten. Het analyseren van data kost vaak veel tijd, het samenbrengen van de verschillende bronnen is lastig. The Category & Trade Company helpt om van data insights te maken die als input dienen voor groeiplannen of strategie.
Categorievisie & Plan
Na de segmentkeuze is het belangrijk een heldere
categorievisie te ontwikkelen. Hoe kunnen we de categorieën verantwoord laten groeien in de komende jaren binnen de gekozen segmenten en formules.
Formule Management
Formules die relevant en onderscheidend zijn, trekken meer gasten die [vaker] terugkomen en zorgen ervoor dat gasten vandaag en in de toekomst blijven komen kopen en bestellen in de fysieke outlet of online. The Category & Trade Company is de specialist op het gebied van Formule management, in zowel formuleontwikkeling als formulebeheer.
Binnen welke segmenten wil jij groeien?
Wat is jouw strategie? Waar wil jij winnen in Foodservice en welke segmenten zijn voor jou relevant? Het Trade Marketing Strategy (TMS) model ondersteunt organisaties bij het maken van onderbouwde keuzes op basis van data en inzichten waarmee de focus op relevante segmenten kan worden bepaald.
Data Analytics
Als groothandel, formule of leverancier beschik je over heel veel data van jouw klanten. Het analyseren van data kost vaak veel tijd, het samenbrengen van de verschillende bronnen is lastig. The Category & Trade Company helpt om van data insights te maken die als input dienen voor groeiplannen of strategie.
Categorievisie & Plan
Na de segmentkeuze is het belangrijk een heldere
categorievisie te ontwikkelen. Hoe kunnen we de categorieën verantwoord laten groeien in de komende jaren binnen de gekozen segmenten en formules.
Formule Management
Formules die relevant en onderscheidend zijn, trekken meer gasten die [vaker] terugkomen en zorgen ervoor dat gasten vandaag en in de toekomst blijven komen kopen en bestellen in de fysieke Outlet of online. The Category & Trade Company is de specialist op het gebied van Formule management, in zowel formuleontwikkeling als formulebeheer.
Training Category Management in Foodservice
Wil je jouw kennis van Category Management of Trade Marketing vergroten, of juist gaan inzetten in foodservice. Zoek je praktische hulp bij het kiezen van het foodservice kanaal, dat jou de meeste groei kan bieden? Volg dan onze tweedaagse training “Category Management in foodservice”: een training voor leveranciers, groothandels en formules in foodservice.
Zet jouw gast centraal en ontwikkel een strategie
Het ontwikkelen van een optimale klantbeleving tijdens de hele customer journey, zorgt voor meer tevreden gasten, meer omzet en rendement. Een journey, die vandaag de dag, moeiteloos beweegt tussen de fysieke en digitale wereld.
Tijdelijk extra mensen nodig?
Voor het leiden van Category Management of Trade Marketing projecten of eenvoudig-weg vervanging bij ziekte of vacatures, of heb je hulp nodig omdat je afdeling of bedrijf groeit? Om het beoogde resultaat te behalen, biedt The Category & Trade Company uitkomst: wij detacheren specialisten geknipt voor de uitdaging en passend bij jouw bedrijf.
Training Category Management in Foodservice
Zoek je praktische hulp bij het kiezen van het foodservice kanaal, dat jou de meeste groei kan bieden? Wil je jouw kennis van Category Management of Trade Marketing vergroten, of juist gaan inzetten in foodservice? Volg dan onze tweedaagse training “Category Management in foodservice”: een training voor leveranciers, groothandels en formules in foodservice.
Zet jouw gast centraal en ontwikkel een strategie
Jouw gast, consument en de professionele klant zijn continu in beweging. Er ontstaat een grijs vlak tussen de vraagstukken van consumenten marketing, trade marketing en category management.
Al deze vraagstukken komen samen bij de customer journey.
Tijdelijk extra mensen nodig?
Voor het leiden van projecten of eenvoudig-weg vervanging bij ziekte of vacatures, of heb je hulp nodig omdat je afdeling of bedrijf groeit? Om het beoogde resultaat te behalen, biedt The Category & Trade Company uitkomst: wij detacheren specialisten geknipt voor de uitdaging en passend bij jouw bedrijf.
The Category & Trade Company
Utrechtseweg 35
3811 NA Amersfoort
Binnen welke segmenten wil jij groeien?
Het TMS model gaat uit van drie dimensies waarmee je waarde kunt toevoegen:
Wil jij meer weten over dit TMS model en met onze hulp winnen in voor jouw relevante kanalen, neem dan contact met ons op.
Data Analytics
Data ontsluiten en gebruiken om tot inzichten te komen daar zijn wij specialist in.
Wij helpen je om de mogelijkheden te schetsen, maar ook om het implementeren van de nieuwe (datadriven) werkwijze tot een succes te maken. Onze Business analisten helpen jou daar graag bij.
Meer weten? Neem dan contact met ons op.
Categorievisie & plan
Op basis van trends en insights van gasten, ondernemers en chefs, worden de groeidrivers voor de komende 3 tot 5 jaar bepaald. Voor het eerste jaar wordt een categorieplan gemaakt met concrete activiteiten. De visie kan ontwikkeld worden door de leverancier, de groothandel of de formule, en het liefst samen. Als groothandel of formule is het handig om de leverancier te betrekken, omdat zij kunnen bijdragen met bijvoorbeeld shopperkennis. Als leverancier zorg je met de visie op de categorie voor een strategische samenwerking met je foodservice klanten.
Groeistrategie
Heb jij groeiplannen en wil je deze plannen omzetten naar een solide strategie? Wij helpen jou een route-to-market-strategie op te stellen.
Een tactisch actieplan waarin we samen de stappen beschrijven die nodig zijn om te slagen in een nieuwe markt of bij een nieuwe klant. Dit plan kan op vrijwel alles van toepassing zijn, van het lanceren van nieuwe producten en diensten tot het opnieuw lanceren van een bedrijf of merk, of zelfs het verplaatsen van een huidig product naar een nieuwe segment/markt. Wij vertellen je er graag meer over.
Bij het door ons gebruikte Formule Management Model hanteren we stappen die allemaal bijdragen aan een consistente beleving van de formule door gasten, dit wordt bereikt door het organiseren van onderscheidend vermogen. formule ontwikkeling is het creëren van relevant onderscheidend vermogen. Het implementeren en onderhouden ervan is het taakgebied van formule beheer.
Wil je een scherpere formule-positionering, betere formule-propositie of ontbreekt het aan richtlijnen voor de organisatie en Category management? Werk je al met vlekkenplannen en assortimentslijsten? Of heb je behoefte aan hulp bij de ontwikkeling van je nieuwste horeca concept, menu engineering, afdeling of formule? Of het uitrollen van nieuwe onderdelen? The Category & Trade Company zorgt voor specialisten, advies, ontwikkeling of detachering.
Wil je hier meer over weten neem dan contact met ons op.
Training Category Management in Foodservice
Wij reiken je beproefde modellen en duidelijke cases aan op het gebied van kanaalkeuze, Formule Management, Category Management en shopper journeys.
Kennis van trends, de buitenshuis shoppers, de professionele shopper, kanalen, Route-To- Market en formules is onontbeerlijk.
Deze training is bestemd voor foodservice professionals die praktische handvatten willen krijgen in een verdere professionalisering op hun bestaande (Trade)marketingplannen. Met deze training krijg je direct toepasbare formats, praktische modellen en tools voor onderbouwde keuzes tot jouw beschikking, waardoor je sneller gedragen plannen kan ontwikkelen. In deze interactieve sessies leer je niet alleen van ons, maar ook van je medecursisten.
Tussen de eerste dag en tweede dag zitten twee weken in zodat je meteen aan de slag kunt, en feedback kunt krijgen op je eerste verbeteringen.
De training is beschikbaar op open inschrijving, en kan op verzoek ook Incompany of Intercompany gegeven worden.
Zet jouw gast centraal en ontwikkel een strategie
Een journey, die vandaag de dag, moeiteloos beweegt tussen de fysieke en digitale wereld. Het ontwikkelen van een optimale klantbeleving tijdens de hele customer journey, zorgt voor meer tevreden gasten, meer omzet en rendement. Meer weten?
Neem dan contact met ons op.
Interim Specialisten
Tijdelijk extra mensen nodig? Voor het leiden van projecten of eenvoudigweg vervanging bij ziekte of vacatures, of heb je hulp nodig omdat je afdeling of bedrijf groeit? Om toch het beoogde resultaat te behalen, biedt The Category & Trade Company uitkomst: wij detacheren specialisten geknipt voor de uitdaging en passend bij jouw bedrijf.
Daarnaast haal je bij ons niet alleen een persoon binnen, maar ook de kennis en jarenlange ervaring van The Category & Trade Company.
Handboek “De shopper in foodservice”
Shopperinzichten voor Trade Marketing en Category Management
Category management en het ontwikkelen van categorievisies wordt door steeds meer fabrikanten en formules in foodservice toegepast om groei te realiseren. Organisaties in deze markt hebben dan ook steeds beter inzicht WAT WANNEER en WAAR wordt gekocht.
Lees meer
Maar antwoorden op de vragen WIE (niet) koopt en WAAROM zij (niet) kopen zijn er vaak nog niet. En juist deze antwoorden zorgen ervoor dat je als fabrikant én formule het onderscheid kunt maken om daadwerkelijk het verschil te maken.
Het gebruik van shopperinzichten (o.a. shopper journey, shopperprofielen en de wijze waarop shopperkeuzes worden gemaakt) geeft jou een voorsprong in het creëren van impact. Dit boek, geschreven door Janka Dekker en Minouk Damen, geeft jou handvatten hoe je deze in foodservice kunt genereren én toepassen.
Heb jij interesse in het boek neem dan contact met ons op.
Ben jij naast foodservice ook actief en/of geïnteresseerd in retail bestel dan nu een van onze andere handboeken.