Let’s TALK...

Training ‘Retail expertprogramma’

Dag 1 Retail insights / retail safari (Ruud van Klooster/alle partners)

  • Introductie programma
  • Trends en ontwikkelingen binnen retail
  • Formulematrix (prijs/kwaliteit) en omveld
  • Retailpuzzel (formule uitgangspunten)
  • Kengetallen
  • Retail safari (opdrachten in de praktijk)

 

Dag 2 Persoonlijk Leiderschap (Naftali Vlaanderen Academy)

  • Energiebalans
  • Kwaliteiten en valkuilen
  • Cirkel van invloed, betrokkenheid en verantwoordelijkheid
  • Belangrijk/urgent matrix
  • Jouw rollen
  • Timemanagement
  • Road to succes

 

Dag 3 Category management (Category & trade Company)

  • Wat zijn de verschillende rollen in het proces
  • Formulemanagement
  • Categorie rollen
  • Category management
  • Marktcijfers interpreteren

 

Dag 4 Verkoop-/gesprekstechniek volgens de 8 fases van een commercieel gesprek (Naftali
Vlaanderen Academy)

  • Fase 0 > Doelstelling en plan van aanpak
  • Fase 1 > Voorbereiding
  • Fase 2 > Productkennis
  • Fase 3 > Introductiefase
  • Fase 4 > Behoefte bepaling
  • Fase 5 > Presentatiefase
  • Fase 6 > Tegenwerpingen ombuigen
  • Fase 7 > Afsluiten
  • Fase 8 > Terugkoppeling

 

Dag 5 Verkoopgesprek van A tot Z (gecombineerd)

  • Aan het einde van dag 5 ontvang je een praktijkcase die je gaat voorbereiden om het
    verkoopgesprek als finale opdracht uit te voeren. Dit gesprek zal zijn met een categorymanager,
    van de Category en Trade Company en een senior accountmanager
  • Het gesprek ga je voorbereiden aan de hand van alles wat je geleerd hebt de voorbije dagen
  • Simulatie verkoopgesprek
  • Plenaire evaluatie van het gesprek zodat we leren van elkaar
  • Uitreiking bewijs van deelname en afsluitende borrel

 

De inschrijving gaat niet via CT-Company, graag contact opnemen met:

Naftali Vlaanderen

+31(0)6 – 13 95 75 22

nvlaanderen@devlasschuur.nl

 

 

Wat leer je in deze training?

  • De juiste persoon aan tafel bent bij de category manager en/of inkoper
  • Meer plezier en rendement uit je samenwerkingen gaat halen voor de klant en de organisatie
  • Bewust bent van je eigen handelen, kwaliteiten en je valkuilen
  • Kennis hebt van de Nederlandse (new) retail en op de hoogte bent van de laatste trends en ontwikkelingen
  • Een zelfverzekerde accountmanager bent die plezier uitstraalt in zijn werk
  • In staat bent om winkels te “lezen” en deze inzichten kunt verwerken in jouw aanpak naar de klant middels een category plan
  • Weet wat de formule uitganspunten zijn van de verschillende retailers en hoe hiernaar te handelen in je aanpak
  • Richting en structuur kunt geven aan de invulling van je werk en privé
  • Een goed accountplan kunt schrijven in het voordeel van de klant en aan de hand van marktcijfers
  • Bezit over de juiste salesvaardigheden en gesprekstechnieken
  • Het verschil kunt gaan maken voor de klant en de organisatie

Voor wie:

    Informatie over de training

    Meer weten? Heb je vragen? Wij vertellen je graag meer, neem gerust contact op.

    Direct inschrijven

    Meer trainingen

    Training ‘Retail expertprogramma’

    Dag 1 Retail insights / retail safari (Ruud van Klooster/alle partners), Dag 2 Persoonlijk Leiderschap (Naftali Vlaanderen Academy), Dag 3 Category management (Category & trade…

    Training ‘Category management’

    Wil je je kennis over Category Management of Trade Marketing vergroten of zoek je praktische hulp bij het ontwikkelen van een categorieplan? Volg dan onze…

    Training ‘Category Management in foodservice’

    Zoek je praktische hulp bij het kiezen van het foodservice kanaal, dat jou de meeste groei kan bieden? Wil je jouw kennis van Category Management of…

    Training ‘Category management in een online omgeving’

    Online verkopen in retail neemt sterk toe, in non-food maar ook inmiddels in food. Waar de afgelopen jaren vooral in het teken stonden van het…
    The Category & Trade Company, Utrechtseweg 35, 3811 NA Amersfoort