De belangrijke eerste stap van Category Management en Trade Marketing, is het ontwikkelen van een heldere categorievisie. Hoe kunnen we de categorie verantwoord laten  groeien in de komen jaren.

Op basis van trends en shopper insights worden de groeidrivers gedefinieerd. Aan de hand hiervan definiëren we de concrete activiteiten en ideeën om liefst per formule de groei te realiseren. Hierdoor verbetert de onderhandelingspositie naar de handel/retailer en wordt de invloed op hun beslissingen vergroot.

Onder het motto “Niet stoeien, maar groeien” wordt de focus verlegd naar gezamenlijke groei. Een vereiste om de shopper/consument maximaal te bedienen.

Het ontwikkelen van een duidelijke visie is om meerdere redenen van groot belang:

  • Aankoopbeslissingen worden steeds meer op de winkelvloer genomen
  • Massa media worden minder effectief
  • Nieuwe kanalen zijn vaak versnipperd
  • Consument staat centraal, maar voordat ze kunnen consumeren moeten ze eerst shoppen
  • Retailers zijn niet geïnteresseerd in het verkopen van merken, maar in het laten groeien van de categorie

Met een enorme drive nemen wij het team mee in ons gedachtegoed: Dromen, Denken, Durven & Doen. De Category & Trade Company heeft bewezen een ijzersterke partner te zijn om shoppers te transformeren van klant naar fan.