Nog nooit was de noodzaak en vraag naar onderscheidende winkelconcepten zo groot als vandaag de dag. ‘Traditionele’ detailhandel heeft het moeilijk. Een heftige verandering in technologie is disruptief en beïnvloedt consumenten fundamenteel. Een financiële crisis en een veranderende markt door de niet aflatende stroom van nieuwe (online) spelers in Nederlands start up hub zorgen voor veel verwarring bij retailers. Het aloude begrip branchevervaging is blurring en gunnen gaat nu hand in hand met social media. In het licht van deze veranderingen is het ontwikkelen en beheren van een winkelformule belangrijker dan ooit tevoren.

Gek genoeg is er weinig bekend over het vakgebied ‘formule management’. Hoewel de winkel het strategisch belangrijkste wapen van een retailer is, is er weinig bekend over de rol van formule management. Deze training brengt daar verandering in.

Formule management beoogt op een systematische, synergetische en repeteerbare manier de strategische uitgangspunten van een retailer te vertalen in haar outlets.  Doel is daarbij een concurrentieel onderscheid te creëren.

De tweedaagse training staat stil bij vragen als:

  • Wat is formule management?
  • Waarom is formulemanagement relevant voor retailers?
  • Hoe organiseer je de winkel formule zodanig dat dit structureel voordeel oplevert?
  • Wat is het verschil tussen formule ontwikkeling en beheer?
  • Hoe kun je je formule ontwikkelen en beheren?
  • Hoe richt ik de organisatie in?
  • Welke (hulp) middelen heb ik nodig?

Doel:  Een structurele aanpak van de organisatie van je formule waarmee groei wordt gerealiseerd.

Voor wie:

  • Beslissers over de formule: van directie tot commercieel management
  • Verantwoordelijk voor de formule: formule, categorie management en operationeel management
  • Implementatie van de formule: van producenten tot uitvoerende (bouw) partijen

Trainers:

  • Derk Remmelink, Category & Trade Company
  • Evelyn van Leur, Category & Trade Company

Tweedaags programma:
Dag 1:

  • Trends en ontwikkelingen
  • Formule profiel en bouwstenen
  • Strategie
  • Formule ontwikkeling

Dag 2:

  • Formule beheer
  • Vloermeter matrix en normatieve winkel
  • Winkelbezoek

Na de training weet je het volgende:

  • Waarom Formule management cruciaal is voor het succes van je retail formule
  • Wat de bouwstenen van een goede formule zijn
  • Hoe je formule beheer kunt organiseren

Data: De tweedaagse Training Formule Management vindt plaats in Amersfoort vindt plaats op 15 maart en 12 april 2018.
Tweede serie vindt plaats op 11 september en 4 oktober 2018.

Direct inschrijven? Dat kan via dit inschrijfformulier.

Kosten:  De training kost € 1495,- (excl. BTW).

Meer weten? Heb je vragen? Wij vertellen je graag meer, neem gerust contact op.

Derk Remmelink 06-24574340 of derk@ct-company.nl
Evelyn van Leur 06-30352147 of evelyn@ct-company.nl